2010-05-10 19:30:59 Vardagen Kommentarer:[8]
Sanningen

Jag blir inte förvånad längre, men sårad blir jag! Jag vill vara så lite negativ som möjligt i bloggen, men just nu orkar jag bara inte längre. Så trött på ditt beteende. Sa upp kontakten med dig i vintras. punkt slut. Men visst hör av dig om du har en ursäkt.

Istället får man ett sms där jag får frågan om jag vill följa med på släktträff. (vilket jag vetat om i över 1 månad). Klart jag vill det, jag har absolut inget imot min släkt. bara dig. Men jag har inget jobb, ingenting, så jag har inge pengar och kan därför inte följa med. Men idag fick jag veta att båda mina syskon, din nya, hennes son och hennes hundar ska med. tack! 

Och sen vill du inte att ditt ex ska flytta med era barn till sandviken, men du kunde flytta från sandviken till skutskär? Lämnade mig och skapade en ny familj. Ja det är så jag känner. jag kommer alltid sist och har alltid gjort.
Det handlar inte om pengar som han så fint uttrycker sig. det handlar om att visa vilka som betyder. Du ska för fan vara pappa, kan du inte betee dig som pappa till ett barn varför då skaffa fler!?!

Varför jag sa upp kontakter med dig i vintras var för jag tröttnat på ditt beteende. Jag har blivit vuxen och börja förstå hur du håller på. Jag vill inte ha en sådan person i mitt liv som tror allt kretsar kring sig själv.
Och sen i julas då jag sa att jag aldrig ville ha med dig och göra mer, efter jag öppnat din julklapp bara brast det för mig när 200:- och en choklad ask. TACK. Ja det hade vart ett ärligt tack om du hade gjort detsamma för dom andra också. Nej du gav mina syskon julklappar för över 1000:- du gav din "nya tjej" som du kännt någon månad saker för över 800:-.

Jag har blivit uppfostrad av min mamma, och enligt henne delar man lika mellan sina barn. jag är uppvuxen så. Vilket jag själv tycker är en självklarhet att man gör. men när du gjorde det där och var helt seriös, då brast det. min respekt för dig sjönk till golvet.

Du har inte ens ringt och frågat mig hur det går för mig här nere, du har inte ens ringt och frågat hur jag mår.
Tack, nu vet jag hur en förälder inte ska vara.




Kommentarer
Postat av: Madde

Det låter tufft de där gumman=/ Känner igen mig delvis i de där.. Jag har inte världen bästa relation med min pappa utan de är mer min bror som har de... Jag träffar min pappa när någon fyller år eller om de är jul osv.. Kan gå månader innan vi pratar igen..



Jag förstår hur du känner och jag tycker du gör helt rätt i att stå på dig och berätta vad du tycker och tänker. Att bryta kontakten helt är jobbigt jag har själv varit på väg under åren och självklart är det jobbigt att vara utan sin pappa.. Jag menar de är ändå ens pappa/familj..



Jag finns här om du behöver prata med någon:) Men ibland hjälper det att bara få skriva ur sig lite granna:) Du är stark Sofia så det här kommer du klara dig fint igenom även om det inte kommer bli en dans på rosor. Men han värkar inte vara någonting att lägga energi på så utan honom klarar du dig bättre:) Bara att kämpa på och låta tårarna komma ibland och lätta på hjärtat:)



KRAAAAM

2010-05-10 @ 19:51:00
URL: http://mmadeleneeriksson.blogg.se/
Postat av: mamma

jag älskar dig min stora fina prinsesa,alla gör vi våra val i livet man gillar inte allas val men livet forsätter :( det blir bättre o lättare med tiden.Tänk på vilken tur att du har A-S så du får möjlighet att höra och träffa dina fina syskon <3 bra skrivet om flytten för det är helt RÄTT låt de flytta till viken :) håller med dig där...... kram mamma

2010-05-10 @ 20:14:40
Postat av: Ann-Sofie

Hej Gumman!!!!

Vet hur du känner. Finns för dig det vet du. Kan alltid höra av dig..

Många kramar från mig och dina syskon..... <3

2010-05-11 @ 11:19:19
Postat av: Lina

Av det lilla jag läste nu så tycker jag det låter som att du klarar dej utmärkt utan någon sådan knöl till pappa i ditt liv.



Skickar med en liten styrkekram! ;)

2010-05-11 @ 12:00:46
URL: http://linanordahl.blogg.se/
Postat av: =O

Hur kan du skriva något sådant om din närmaste familj???

Du har väl en telefon så du kan ju ringa till de "BÄSTA" i ditt liv och prata om dina problem!

Känner ett obehag när jag läser något sådant på en Blogg som jag nyss gick in på och trodde den var seriös.

Här tar du inte hänsyn till personuppgiftslagen kan man lugnt säga.

Det finns alltid 2 sidor eller?

SKÄMS!!!

2010-05-11 @ 21:44:42
Postat av: Sofia

En blogg kan få vara otroligt personlig eller helt falsk, beroende på vad den som skriver vill göra med sin blogg.. Sofia skriver från sitt hjärta och ingen ska behöva störa sig på att hon skriver öppet om sina egna problem.

Blir förbannad på den människa som kommenterar annonymt och skriver att det Sofia skriver är fel.

Det finns alltid 2 sidor och Sofia berättar sin version.

2010-05-11 @ 22:41:59
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: monia

Kämpa på Sofia! jag vet hur det känns med föräldrar/förälder som inte bryr sig :( ta vara på dom personer som du vet bryr sig om dig, och skit i dom som får dig att må dåligt! Dom är inte ens värda din energi...

kram

2010-05-12 @ 10:06:02
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Till dig anonyma som har skrivit kommentar till Sofias blogg....

Du tar upp om hänsyn till personuppgiftslagen .... ???????? Vad är det som talar om vilken personen i fråga det är.... ????? Om du inte känner Sofia så kan du heller inte veta vem hon syftar på...Då hon inte lämnar ut efternamn eller personnummer så är det ingen som bet vem det är....Denna blogg talar om hur denna flicka mår och det om något är sanning....!!!!!! Om inte det räknas som en seriös blogg så vet jag inte..

Kram på dig FIA... Fortsätt att tala om och skriv av dig hur du mår...Det kan få dig att må bättre....

2010-05-13 @ 21:13:09

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback