2010-04-25 02:34:33 Film tips Kommentarer:[0]

Egna ord:
Väldigt bra film. Står dock att det är en action film, jag skulle mer kalla det för en action komedi. Jag ser fram imot att få se tvåan som kommer ut. (som jag lästa att det skulle vara, men nu när jag försöker hitta det så finns det inget, så jag är inte 100 på om dte kommer en 2:a?) Jag hoppas iallafall det, för den är lite som dom där andra action komedi robot filmerna, ironman och transformers! Very good!

Handling:
G.I. Joe: The Rise of Cobra
är en amerikansk långfilm. Filmen är en spelfilmsadaptation av leksakerna G.I. Joe (går under namnet Action Force i Storbritannien). Filmen regisseras av Stephen Sommers och de som medverkar i filmen är Channing Tatum som Conrad S. Hauser (Duke), en sergeant tillhörande truppen G.I. Joe. Dennis Quaid spelar generalen Clayton M. Abernathy (Hawk), ledare för G.I. Joe och Rachel Nichols spelar Shana M. O'Hara (Scarlett), en skicklig kampsportstjej. Skurkarna i filmen spelas av Christopher Eccleston som James McCullen Destro XXIV, huvudskurken i den onda truppen Cobra; Joseph Gordon-Levitt som Cobra Commander, Destros boss och Sienna Miller som Destros partner baronessan Anastasia DeCobray.

Filmen hade biopremiär i USA 7 augusti 2009.


Skådespelare:

Adewale Akinnuoye-Agbaje - Hershel Dalton/Heavy Duty
Christopher Eccleston - James McCullen/Destro
Brendan Fraser - Geoffrey Stone IV/Sergeant Stone
Joseph Gordon-Levitt - Rex Lewis/Cobra Commander
ByungHun Lee - Thomas Arashikage/Storm Shadow
Karolína Kurková - Courtney Kreiger/Cover Girl
Sienna Miller - Anastacia DeCobray/The Baroness
Rachel Nichols - Shana O'Hara/Scarlett

Taget från wikipedia


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback