2009-03-10 21:50:54 Vardagen Kommentarer:[7]
cerazette, mini piller.
Madde tyckte jag skulle börja med det, men eftersom jag har sagt att jag inte vill t anågonting just nu.
Och nej, det är inte för att jag skulel vilja bli gravid som vissa tror. Utan jag vill återställa kroppen, jag har haft preventivmedel sedan jag var 14år och känner att jag vill vara ifrån det ett tag.

Iallfall så sa madde nått om mini piller, kollade efter biverkningar på ett av märkena, Cerazette.
Biverkningar som kan förekomma är till exempel huvudvärk, akne, humörförändringar, minskad sexuell lust, bröstspänningar och viktökning.

Och det känns ju inte sådär lockande lär jag säga!
Så ja jag vet inte alls.. det är nått jag inte alls känner för att börja äta direkt..

Vad använder du?
vad rekommenderar du? :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Cerazette är skitbra, bättre än vanliga "P-piller" om man får säga så, det är östrogen fritt har jag för mig med. Jag äter Cerazette och får inte alls biverkningar av det. :) Läkaren rekommenderade det också! :) Kram

2009-03-10 @ 21:52:48
URL: http://miamaki.blogg.se/
Postat av: Lina

Käkade cerazette förut men det var verkligen ingenting för mej, antingen försvinner mensen helt eller så har man det i flera månader i sträck tills kroppen vant sej, jag var inte en utav de lyckligt lottade om man säger så! >.<

De fungerade dock perfekt för andra jag känner.

Alla är ju olika. ;P

Nu har jag neovletta och det har fungerat perfekt, och jag vet flera stycken som har det och är nöjda!

Men du har nog rätt, egentligen skulle man kanske låta kroppen få vara sej själv en stund. ;P

2009-03-10 @ 22:41:57
Postat av: * Desireej - blivande mamma. *

Taack så hemskt mycket , du är så snäll! ;D Det där med preventivmedel är ju hur svårt som helst. Jag hade först vanliga p-piller och provade sedan p-plåter och det var det ett av värsta jag vart med om! Jag blev en helt annan människa, arg, ledsen hela tiden - ja nästintill mordlysten hah :P Så fick jag blåmärken av den skiten, sen har jag faktiskt haft mini piller.. de var riktigt bra men jag var dålig på att komma ihåg att ta de, eller ja orka ta de :P Jag sa självklart till karln min att jag inte tog de så han var medveten om det , men det ena ledde ju till det andra och om två månader kommer våran lilla baby ;) Så jag tycker allra bäst om att inte använda något, men lär väl försöka börja med minipiller igen när babyn kommit så vi inte får 100tals barn :D hah ! Hoppas du hittar vad som är bäst för dig pluppan ;)

2009-03-10 @ 23:41:06
URL: http://desireej.blogg.se/
Postat av: blondstar

är det inte minipiller man måste ta typ samma tid varje dag? inte lika noga med p-piller har jag för mig..

2009-03-11 @ 09:24:21
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spiral är bra. Men det rekommenderas helst om man redan fått barn

2009-03-11 @ 10:26:19
Postat av: Anonym

Men huvudvärk, akne, humörförändringar, minskad sexuell lust, bröstspänningar och viktökning står det att man kan få på alla preventivmedel. Det är ju inte säkert att man får det, dom varnar bara för biverkningar :)

2009-03-11 @ 12:04:16
Postat av: Tiiara

Alltså saken är den att man får ju inte alltid biverkningarna. Det skiftar från person till person. Man får prova sig fram..

2009-03-11 @ 15:50:33
URL: http://tiiara.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback