2009-01-14 14:48:45 Kommentarer:[2]
Kom precis in från en lite promenad.. gick till stadsparken och tänkte träna lite apport med Nisse,
han är så duktig med det inne.
Kommer tillbaka med sin leksak sätter sig och väntar tills han får ett varsegod, då springer han och hämtar den igen!

När jag tränat honom så har jag använt godis EN gång, annars använder jag bara beröm.. tycker det går lika bra!
Men denna gång tog jag med mig lite hundmat (småkulor)..  Han vart som tokig när han märkte att jag hade någonting gott i fickan :)

Men när vi kom ut på gräsmattan (läs; ismattan) och skulle köra lite apportering, tyckte han att det inte alls var kul.. det lukta för mycket, så han vägra röra sin leksak, så då kom jag på den smarta idéen att köra lite "sök"..
Han fick sätta sig jag kasta ut en godis, och jag sa sök så börja han sniffa efter matbiten.. :) Gick kanon för honom.. han älskar verkligen att arbeta.. känns verkligen inte som en liten hund, Stor hund i ett litet format - Nisse! :)


Nisse - 0901

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad duktigt av honom. Borde träna mer med vår hund

2009-01-14 @ 17:10:16
URL: http://blundat.bloggagratis.se
Postat av: Anne

Här är det BARA beröm som gäller, tycker inte om köttbullelydnad ;)

2009-01-14 @ 21:52:51
URL: http://anonnone.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback